بیمه شخص ثالث اسنپی ها و تپسی ها

 بیمه شخص ثالث اسنپی ها و تپسی ها

با شروع فعالیت های تاکسی های آنلاین مانند اسنپ و تپسی در ایران و خصوصا شهرهای بزرگ مانند تهران به علت اقتصادی بودن و در دسترس بودن این سیستم حمل و نقل این اپلیکیشن ها مورد استقبال بسیار بالایی قرار گرفتند. به طوری که حجم سفرها در طول روز از این تاکسی های آنلاین بالا گرفته است.

اما نکته ای که باید به آن توجه کرد بیمه نامه ثالث و بیمه بدنه این نوع خودرو ها است. یکی از مواردی که در بیمه شخص ثالث و بدنه مورد اهمیت است نوع کاربری خودرو است و حق بیمه خودرو های شخصی با خودرو های مسافر کش تاکسی و آژانس متفاوت است.

با توجه به استقبال فراوان مردم از اسنپ و تپسی و حجم سفرهای زیاد لذا ریسک خطر تصادف و به دنبال آن ریسک بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه این خودرو ها بالا می رود. اما از آنجایی که نوع کاربری در بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه اکثر خودروهای اسنپی و تپسی با کاربری شخصی ثبت شده است به جرأت می توان گفت یکصد هزار خودرو اسنپی و تپسی در شهرها با بیمه شخص ثالث بدون کاربری مناسب در رفت و آمد هستند زیرا کاربری نوع شخصی ریسک خطر پایین تری نسبت به خودرو های مسافربری دارد لذا حق بیمه آنها با هم تفاوت دارد.

در صورتی که خودرو های اسنپی و تپسی دچار حادثه شوند و سرنشینان آنها مشمول خسارت شوند خسارات پرداختی به مسافران توسط شرکت های بیمه گر از رانندگان این خودرو ها دریافت میگردد زیرا شرکت بیمه موظف است خسارت سرنشین را به طور کامل پرداخت کند.

لذا دارندگان خودروهای اسنپی و تپسی باید به نمایندگی های بیمه مراجعه فرمایند و الحاقیه تغییر نوع کاربری را دریافت کنند و نوع کاربری خودرو خود را از شخصی به تاکسی درون شهری تغییر داده و مابه تفاوت آن را پرداخت کنند.

 

 



BIMEHTAK.com


بیمه شبانه روزی بیمه ایران
آماده ارائه خدمات بیمه  بصورت شبانه روزی  برای سراسر کشور میباشد
ضمنا تمامی مراحل خسارت را بعنوان نماینده  شما بیمه گذار محترم انجام خواهیم داد


 تلفن:  88324795  
09124146265  -  09364146265

 

0 نظر


نظرات