تفاوت بیمه مسئولیت کارفرما و بیمه حوادث چیست؟

 

بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان

بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان خسارت جانی و مالی وارد شده به کارکنان آسیب دیده در حین کار را که بر اثر کوتاهی کارفرما به وقوع پیوسته پوشش می دهد.

موارد اصلی تحت پوشش بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان شامل :

   جبران هزینه های پزشکی در هر بار خسارت و در طول مدت بیمه

   ‏جبران خسارت دیه در ماه عادی و ماه حرام

   ‏جبران خسارت جانی وارده به شخص ثالث

   ‏جبران خسارت حداکثر دیه مورد درخواست در طول مدت بیمه

 

همچنین بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان دارای پوشش های اضافی می باشد که کارفرما با خرید هر یک از آنها می تواند بیمه مسئولیت کاملتری داشته باشد.

 

بیمه حوادث

چنانچه فردی در حین فعالیت شغلی یا غیر شغلی خود بطور ۲۴ ساعته دچار آسیب شود خسارت آن با داشتن بیمه حوادث قابل جبران می باشد.

موارد اصلی تحت پوشش بیمه حوادث شامل:

1- پوشش فوت طبق سقف تعیین شده

2- پوشش نقص عضو و از کار افتادگی جزئی و دائم طبق سقف تعیین شده

3- پرداخت هزینه های پزشکی طبق سقف تعیین شده

 

تفاوت بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان و بیمه حوادث

این دو بیمه نامه کاملا مجزا از هم می باشند و در دوشاخه بیمه ای متفاوت قرار دارند و پوشش های بیمه ای هر کدام هم متفاوت است در زیر به بررسی مهمترین تفاوتهای دو بیمه نامه مسئولیت کارفرما و بیمه حوادث می پردازیم

 

   1- بیمه حوادث تمامی خسارت های شغلی و غیر شغلی در طول مدت شبانه روز را تحت پوشش قرار می دهد اما در بیمه مسئولیت کارفرما فقط حوادث شغلی که در محل انجام شغل رخ دهد تحت پوشش قرار می گیرد.

   2- ‏بیمه مسئولیت کارفرما می تواند بی نام صادر شود و ذکر اسامی بیمه شده ها اجباری نیست. اما در بیمه حوادث حتما باید مشخصات کامل بیمه شده ذکر شود و در صورت تغییرات اسامی افراد و تعداد آنها این تغییرات حتما باید در بیمه حوادث اعمال گردد.

  3-  در صورت فوت فرد در بیمه مسئولیت کارفرما دیه بر اساس ماه عادی و ماه حرام بصورت کامل پرداخت می شود اما در بیمه حوادث میزان دیه پرداختی بر اساس سرمایه تعیین شده در بیمه نامه قابل پرداخت است.

  4- غرامت نقص عضو در بیمه مسئولیت کارفرما بر اساس میزان خسارت واقعی رخ داده شده پرداخت می گردد اما در بیمه حوادث میزان هزینه پرداختی نقص عضو بر اساس سقف تعهدات تعیین شده پرداخت می گردد.

  5- بیمه مسئولیت کارفرما دارای پوشش های اضافی هست که با خرید هر یک از آنها کارفرما می تواند بیمه مسئولیت کاملتری داشته باشد و نسبت به بیمه حوادث کاملتر و پوشش دهی بهتری دارد.

  6- در صورت مقصر شناخته شدن کارفرما در حادثه پرداخت خسارت بر عهده کارفرما است و فرد زیان دیده می تواند از کارفرما شکایت کند و کارفرما مسئول پرداخت دیه یا هزینه های پزشکی و نقص عضو میشود بنابراین بیمه مسئولیت پوشش کاملتری را به کارفرما ارائه می دهد.

 7-  ‏در پوشش های اضافی بیمه مسئولیت کارفرما امکان پرداخت دیه بدون رای دادگاه وجود دارد اما در بیمه حوادث چنین امکانی وجود دارد و پرداخت دیه بعد از حکم نهایی دادگاه و بر اساس سقف تعیین شده در بیمه نامه قابل پرداخت است.

 8-  بیمه مسئولیت کارفرما در قبال اشخاص ثالث هم می تواند خسارت جانی وارد شده به وی را حبران کند و تحت پوشش  می باشد اما در بیمه حوادث پوشش شخص ثالث وجود ندارد و فقط شخص بیمه شده در تمام مدت شبانه روز تحت پوشش بیمه ای است.

   ‏

    ‏

 



BIMEHTAK.com


بیمه شبانه روزی بیمه ایران
آماده ارائه خدمات بیمه  بصورت شبانه روزی  برای سراسر کشور میباشد
ضمنا تمامی مراحل خسارت را بعنوان نماینده  شما بیمه گذار محترم انجام خواهیم داد


 تلفن:  88324795  
09124146265  -  09364146265

 

 

 

0 نظر


نظرات