چگونه ارزان ترین بیمه شخص ثالث را خریداری کنیم ؟


در سال 98 با توجه به تمهیدات و ابلاغیه های بیمه مرکزی نرخ حق بیمه ثالث در تمام شرکت های بیمه یکسان شد و هیچ شرکتی نمی تواند روی حق بیمه شخص ثالث تخفیف بدهد. بنابراین بیمه شخص ثالث پایه در همه شرکت های بیمه یکسان است و جهت خرید ارزان تر بیمه شخص ثالث باید به شرایط دیگر توجه کنیم 
1- درصد تخفیف عدم خسارت :
در بیمه نامه شخص ثالث در صورت نگرفتن خسارت هر ساله 5% تخفیف به بیمه گذار تعلق می گیرد و هر چه درصد عدم خسارت بیشتر باشد مبلغ حق بیمه ثالث ارزان تر می شود.

2-نداشتن جریمه دیرکرد:
در صورتی که تمدید بیمه ثالث در زمان سررسید تاریخ انقضای بیمه ثالث صورت نگیرد روزانه جریمه دیرکرد به بیمه شخص ثالث تعلق می گیرد و در صورتی که قصد دارید بیمه ثالث خود را ارزان تر خریداری کنید باید قبل از زمان تاریخ انقضای بیمه ثالث نسبت به تمدید آن اقدام کنید 

3- تعهد مالی بیمه شخص ثالث :
سقف تعهد جانی (دیه ) در بیمه شخص ثالث غیر قابل تغییر است و مبلغ دیه در هر سال هر میزانی که تعیین شود عینا و کاملا در بیمه شخص ثالث هم اعمال می شود و قابل تغییر (کم و زیاد شدن ) نیست اما تعهدات مالی در بیمه ثالث قابل تغییر است .
منظور از تعهد مالی در بیمه شخص ثالث چیست ؟ منظور از تعهد مالی در بیمه ثالث این است که هر تصادف ممکن است خسارت جانی یا مالی داشته باشد تعهد جانی که کامل است و قابل تغییر نیست اما تعهد مالی یعنی در هر تصادف خسارت مالی که به خودرو دیگران وارد می شود شما تعیین می کنید بیمه تا چه سقفی پوشش دهد . مثلا در سال 98 حداقل پوشش مالی 9 میلیون تومان و حداکثر تعهد مالی 180 میلیون تومان است و بیمه گذاران با پرداخت حق بیمه بیشتر می توانند تعهدات مالی بالاتری را خریداری کنند.بنابراین هر چه سقف تعهدات مالی پایین تر باشد حق بیمه هم کمتر و ارزان تر است .

 

 



BIMEHTAK.com


بیمه شبانه روزی بیمه ایران
آماده ارائه خدمات بیمه  بصورت شبانه روزی  برای سراسر کشور میباشد
ضمنا تمامی مراحل خسارت را بعنوان نماینده  شما بیمه گذار محترم انجام خواهیم داد


 تلفن:  88324795  
09124146265  -  09364146265

 

0 نظر


نظرات