نکات مربوط به بیمه شخص ثالث


سالها از اجباری شدن بیمه شخص ثالث می‌گذرد ولی هنوز خودروهایی هستند که بیمه نامه شخص ثالث را ندارند و آنهایی هم که دارند خیلی با قوانین و کارکرد آن آشنا نیستند و فکر می کنند فقط اگر حادثه ای رخ داد برای دریافت خسارت باید از آن استفاده کنند .
در زیر به بررسی نکاتی مربوط به بیمه شخص ثالث  می پردازیم .
لازم به توضیح است تمامی نکات ذکر شده در پایین شامل بیمه شخص ثالث  موتور سیکلت هم می شود.


انتقال تخفیف های خودروی قبلی به جدید
بر اساس قوانین بیمه تخفیف های عدم  خسارت بیمه شخص ثالث خودرو در صورت فروش خودرو از بین نمی رود و راننده می تواند آن را به اتومبیل بعدی خود یا اقوام درجه یک خود انتقال دهد.


دریافت المثنی بیمه شخص ثالث بدون پرداخت هزینه
اگر راننده ای بیمه شخص ثالث خود را گم کند طبق قانون می تواند بدون پرداخت هزینه ای  ، المثنی بیمه شخص ثالث خود را از شرکت بیمه دریافت کند. تنها کافی است با در دست داشتن سند سبز خودرو و یا موتور سیکلت خود به دفاتر بیمه مراجعه فرمایید و المثنی بیمه شخص ثالث خود را به صورت رایگان از نمایندگی بیمه دریافت کنید..

بیمه شخص ثالث برای وثیقه کافی است
در صورتیکه راننده باعث وقوع حادثه جانی و بدنی شود و چنانچه بیمه نامه معتبر شخص ثالث داشته باشد مراجع قضایی و دادگاه آن را به عنوان وثیقه می پذیرند



تمدید بیمه نامه شخص ثالث قبل از پایان اعتبار آن
در صورت پایان اعتبار بیمه شخص ثالث  خود بهتر است  همیشه به موقع و سر وقت آن را تمدید کنید و اگر به موقع اینکار را نکنید باید بابت آن  روزانه جریمه دیرکرد  پرداخت کنید. اما سالهای تخفیف (درصد تخفیف ) عدم خسارت شما از بین نمیرود و فقط شامل جریمه دیرکرد می شوید. جریمه دیرکرد به هیچ عنوان قابل بخشش نیست و فقط در صورتی قابل بخشش است که خودرو در پارکینگ دولتی  توسط پلیس پارک شده باشد که در صورت داشتن نامه قضایی می توان جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را بخشید یا کم کرد.

در صورت وقوع حوادث جانی منتظر رای دادگاه نمانید
اگر حادثه جرحی یا فوت اتفاق افتاد  شرکت بیمه موظف است با دریافت گزارش پلیس ۵۰ % دیه تقریبی زیان دیده  را پرداخت کند و مابقی آن پس از تعیین میزان قطعی دیه می باشد و در صورتیکه فرد زیان دیده اعتراضی نداشته باشد و با راننده مقصر توافق کرده باشد مابقی خسارت هم بدون نیاز به رای دادگاه قابل پرداخت است.

درمان رایگان مصدومان حادثه
خوب است بدانید ۱۰% از حق بیمه شخص ثالث پرداختی به حساب وزارت بهداشت واریز می گردد و در صورت وقوع حادثه رانندگی جرحی مصدومان حادثه بصورت رایگان درمان می شوند و این را به یاد داشته باشید بیمارستان حق دریافت هیچگونه وجه اضافی از شما را ندارد و هر نوع عکسبرداری، عمل جراحی و وسایلی که از داروخانه بیمارستان تهیه می کنید بصورت رایگان برای فرد مصدوم می باشد . فرد مقصر هم هیچگونه تعهدی برای پرداخت هزینه به بیمارستان ندارد .اما نکته ای که حتما باید به آن توجه کنید این است که در هنگام تصادف  به هیچ عنوان مصدوم را با وسیله نقلیه خود و وسایل نقلیه دیگر به بیمارستان انتقال ندهید و فقط مصدوم را توسط آمبولانس به بیمارستان انتقال دهید زیرا اگر مصدوم با هر وسیله غیر از آمبولانس به بیمارستان انتقال یابد بیمه هیچ مبلغی را پرداخت نمی کند و تمام مبالغ را از جیب خود باید بدهید..

اگر بیمه نامه شخص ثالث نداشته باشید از چه خدماتی محروم می شوید
نداشتن بیمه شخص ثالث فقط محروم شدن از پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه نیست اگر شما بیمه شخص ثالث نداشته باشید در صورت هر بار بازرسی توسط راهنمایی و رانندگی شامل جریمه می شوید همچنین ارائه هر خدماتی از سوی پارکینگ‌ها به علت خواباندن خودرو، دفاتر ثبت اسناد و نهادهای حمل و نقل خودرو و حتی ثبت معامله خودرو امکان پذیر نمی باشد. نداشتن بیمه شخص ثالث مثل نداشتن سند است


 نوع کاربری خودرو
در هنگام تمدید بیمه شخص ثالث خود باید به نوع کاربری وسیله نقلیه خود توجه کنید . نوع کاربری خودرو در واقع تعیین کننده ریسک پذیر بودن خودرو برای رخ دادن حوادث است و مبلغ حق بیمه بر حسب ریسک پذیر بودن بیشتر است .
به عنوان مثال خودرو های شخصی ریسک کمتری دارند نسبت به تاکسی و خودروهای آموزش رانندگی و رانندگان اسنپ  و تپسی
بنابراین چنانچه شما با خودرو شخصی خود مسافرکشی میکنید و یا در آژانس و یا اسنپ و تپسی و ... اقدام به جابه جایی مسافر می کنید لازم است که حتما در زمان صدور بیمه شخص ثالث نماینده بیمه را مطلع سازید تا در برگه شخص ثالث نوع کاربری خودرو شما را به جای شخصی به کرایه شخصی تغییر دهد . در غیر این صورت در هنگام تصادف چنانچه محرز گردد که خودرو با کاربری شخصی اقدام به جابه جایی مسافر کرده است راننده ملزم به پرداخت  بخشی از خسارت به مسافران است .
بنابراین هنگام تمدید بیمه شخص ثالث حتما نوع کاربری خودرو خود را تغییر دهید .

 

 

 

 



BIMEHTAK.com


بیمه شبانه روزی بیمه ایران
آماده ارائه خدمات بیمه  بصورت شبانه روزی  برای سراسر کشور میباشد
ضمنا تمامی مراحل خسارت را بعنوان نماینده  شما بیمه گذار محترم انجام خواهیم داد


 تلفن:  88324795  
09124146265  -  09364146265

 

 

 

0 نظر


نظرات