تفاوت سرمایه گزاری در بیمه عمر و بانک

تفاوت  سرمایه گزاری  در  بیمه عمر و بانک

با وجود تبلیغات فراوان شرکت های بیمه در معابر عمومی و مترو و ... باز هم می توان گفت هنوز درصد زیادی از مردم ایران از مزایای بیمه عمر مطلع نیستند و ترجیح می دهند پول خود را برای سرمایه گذاری و پس انداز در بانک ها نگه دارند. بر همین اساس لازم است تفاوت بیمه عمر و بانک را بیشتر روشن کنیم.

زمانی که شخص پول خود را در بانک سرمایه گذاری می کند پس از تمام شدن مدت حساب فقط سود تضمینی به سپرده شخص تعلق می گیرد در صورتی که در بیمه عمر علاوه بر این سود تضمینی که به اندوخته شخص تعلق می گیرد سود مشارکت هم به اندوخته بیمه گذاران تعلق می گیرد.

بانک فقط جنبه سرمایه گذاری دارد با سود تضمینی ، در حالی که در بیمه عمر علاوه بر سرمایه گذاری و سود تضمینی و سود مشارکت  ، پوشش های بیمه ای هم دارد.

 

این پوشش های بیمه ای شامل سرمایه فوت، سرمایه فوت بر اثر حادثه ، سرمایه از کار افتادگی ،هزینه های پزشکی بیماری های صعب العلاج  مانند سرطان ها ، سکته های قلبی و مغزی ، عمل های پیوند قلب ، کلیه، کبد را پوشش می دهد.

در بیمه عمر بیمه گزار بعد از 2 سال از شروع قرارداد بیمه عمر می تواند از 90 درصد اندوخته خود بدون نیاز به ضامن و وثیقه در مدت کوتاهی وام دریافت کند ، در حالی که شرایط وام گرفتن از بانک بسیار سخت می باشد.

 

یکی دیگر از مزیت های بیمه عمر نسبت به بانک این است که به اندوخته بیمه عمر مالیات بر ارث تعلق نمی گیرد در حالی که در بانک با فوت شخص حساب او بسته می شود و تا زمانی که کارهای قانونی و انحصار وراثت انجام نشود و مالیات بر ارث کسر نگردد چیزی به وارثان تعلق نمی گیرد. در حالی که در بیمه عمر با فوت شخص علاوه بر اینکه هیچ مبلغی از اندوخته شخص کسر نمی گردد و هیچ مالیات بر ارثی در بیمه عمر وجود ندارد حداقل 15 میلیون تومان سرمایه فوت به بازماندگان بابت هزینه های کفن و دفن می دهد.

 

از دیگر تفاوت های بیمه عمر نسبت به بانک این است که بیمه عمر مستمری (بازنشستگی) دارد در حالی که سرمایه گزاری در بانک چنین  آیتمی ندارد.

 

بیمه عمر پوشش از کار افتادگی دارد یعنی در صورتی که در حادثه ای به بیمه شده آسیبی برسد و از کار افتاده تلقی شود و نتواند حق بیمه هایش را پرداخت کند شرکت بیمه تمامی حق بیمه های او را تقبل می کند در حالی که بانک پوشش از کار افتادگی ندارد.

در بیمه عمر شخص بیمه گزار می تواند نام افرادی رو به عنوان وارث با نسبت های مختلف مشخص کند که در صورت فوت وی سرمایه بیمه به آن ها تعلق بگیرد در حالی که در سرمایه گذاری در بانک اینگونه نیست.

برای افرادی که به دنبال پس انداز طولانی مدت تر و آینده نگرتر هستند بیمه عمر برای سرمایه گذاری این افراد بسیار مناسب تر است. زيرا در بانک فرد هر لحظه می تواند به پس اندازش دست بزند و امکان پس انداز و سرمایه گذاری طولانی مدت را از فرد می گیرد.

اگر سود بانکی کاهش پیدا کند سود پول فرد هم کاهش می یابد در حالی که در بیمه عمر سود پول فرد دست نخواهد خورد و با همان سودی محاسبه می شود که ابتدای قرارداد بیمه ای بوده است.

یکی دیگر از تفاوت های مهم بانک با بیمه عمر این است که سپرده گذاری در بانک در ابتدا نیاز به مبلغ و سرمایه کلان دارد در صورتی که در بیمه عمر با سرمایه بسیار کم (حداقل ماهانه 50 هزار تومان) هم سود تضمینی و هم سود مشارکت به اندوخته بیمه گذار افزوده می شود. و با پرداخت همان قسط اول فرد تحت پوشش کامل بیمه ای قرار می گیرد.




BIMEHTAK.com


بیمه شبانه روزی بیمه ایران
آماده ارائه خدمات بیمه  بصورت شبانه روزی  برای سراسر کشور میباشد
ضمنا تمامی مراحل خسارت را بعنوان نماینده  شما بیمه گذار محترم انجام خواهیم داد


 تلفن:  88324795  
09124146265  -  09364146265

 

 

0 نظر


نظرات