بیمه بدنه خودروهای لوکس

بیمه بدنه خودروهای لوکس

 ‏چرا بیمه بدنه برای خودروهای لوکس ضروری است؟
 
امروزه بیشتر از قبل شاهد خودرو های گران قیمت و لوکس تر در سطح شهرها هستیم .همیشه نگرانی هایی از سوی رانندگان هنگام تصادف با یک خودروی گران قیمت و به اصطلاح لوکس وجود داشته است. کسی که از درآمد پایینی برخوردار است و حالا با یک خودروی گران قیمت تصادف میکند بطور حتم هزینه های بالای تعمیر و لوازم یدکی خودروهای لوکس که با نوسان قیمت ارز هر روز رو به افزایش است تبدیل به کابوسی برای راننده مقصر می شود و پرداخت تمام هزینه ها فقط با بیمه شخص ثالث راننده مقصر امکان پذیر نیست .
اما در حال حاضر طبق قانون جدید بیمه در سال۹۷  ‏در صورت تصادف با یک خودروی لوکس دیگر فقط راننده مقصر تمام خسارت های وارده شده به خودرو را پرداخت نمی‌کند و فقط بخشی که تحت پوشش بیمه شخص ثالث است را پرداخت می کند و مابقی جبران خسارت به عهده صاحب خودروی لوکس می باشد . بنابراین خودرو های لوکس چه مقصر حادثه باشند و چه زیان دیده باز هم باید درصدی از خسارت خود را ار بیمه بدنه خود جبران کنند به همین دلیل وجود بیمه بدنه برای خودرو های لوکس الزامی شده است و در زمان خسارت گرفتن شعبه خسارت هیچ تعهدی برای پرداخت تمام خسارت ندارد..

تقسیم بندی خودرو ها طبق قانون جدید
طبق قانون جدید بیمه، خودرو ها به دو دسته خودروهای متعارف(معمولی) و خودروهای نامتعارف( لوکس) تقسیم می شوند.
خودروی متعارف( معمولی): ارزش روز خودرو در زمان حادثه کمتر از نصف تعهدات  مالی آن سال و یا کمتر از نصف دیه یک مرد مسلمان در ماه حرام باشد.
خودروی نامتعارف(لوکس): ارزش روز خودرو در زمان حادثه بیشتر از نصف تعهدات مالی در آن سال و یا بیشتر از نصف دیه یک مرد مسلمان در ماه حرام باشد.
طبق قانون جدید در سال 99خودروهایی که ارزش ریالی آنها در زمان حادثه بالاتر از 220میلیون تومان باشد جزو بیمه خودروهای لوکس هستند .  ..

چگونگی پرداخت خسارت در زمان وقوع حادثه با خودروی لوکس
در صورت تصادف با خودروی نامتعارف یا لوکس بر اساس قانون جدید بیمه راننده مقصر باید حداکثر برابر با سقف تعهدات بیمه شخص ثالث پرداخت کند و در صورتیکه خودروی زیان دیده لوکس بیمه بدنه داشته باشد می تواند از پوشش بیمه بدنه خود استفاده کند و در صورت نداشتن بیمه بدنه باید بقیه خسارت را خود جبران کند.
پس بدین صورت خرید بیمه بدنه برای خودروهای گران قیمت امری ضروری است زیرا بقیه جبران خسارت از طریق بیمه بدنه تحت پوشش قرار میگیرد.

موارد تحت پوشش بیمه بدنه برای خودروهای لوکس
تصادف با خودروی دیگر یا اجسام
اگر خودروی لوکس دچار سرقت،آتش سوزی،واژگونی و سقوط گردد ، تحت پوشش بیمه بدنه قرار میگیرد
در صورت وقوع بلایای طبیعی خسارت با داشتن بیمه بدنه قابل جبران است.
کشیدن اجسام تیز مانند میخ بر روی خودرو
پاشیدن رنگ،اسید و مواد شیمیایی بر روی خودروی لوکس
سرقت قطعات و وسایل خودرو
شکستن شیشه ها
نوسانات قیمت خودرو: در صورت تغییر ارزش قیمت خودرو با خرید این گزینه قیمت خودرو برای پرداخت خسارت به روز محاسبه می شود.
به علت نوسانات قیمت ارز و افزایش قیمت دلار مالکان خودروهای گران قیمت باید نسبت به خرید الحاقیه افزایش سرمایه بیمه بدنه خود اقدام نمایند و در صورت نداشتن الحاقیه ارزش قیمت خودرو طبق قیمت مندرج در بیمه نامه در زمان خرید در نظر گرفته می شود.
و با خرید نوسانات قیمت خودرو علاوه بر داشتن الحاقیه قیمت پرداخت خسارت بصورت کاملتری پرداخت می گردد.

افت قیمت خودروهای لوکس در صورت وقوع حادثه را چه کسی پرداخت می کند؟
شرکت بیمه تعهدی بابت پرداخت افت قیمت خودروی لوکس ندارد و فقط خسارت وارد شده به خودرو را تحت پوشش قرار میدهد و خسارت ناشی از افت قیمت باید از سوی راننده مقصر پرداخت شود

 

 

 

 



BIMEHTAK.com


بیمه شبانه روزی بیمه ایران
آماده ارائه خدمات بیمه  بصورت شبانه روزی  برای سراسر کشور میباشد
ضمنا تمامی مراحل خسارت را بعنوان نماینده  شما بیمه گذار محترم انجام خواهیم داد


 تلفن:  88324795  
09124146265  -  09364146265

 

 

.

0 نظر


نظرات