بیمه مسئولیت آسانسور

بیمه مسئولیت آسانسور

 

با گسترش شهرها و افزایش ساختمانهای بلند آسانسور یک نیاز اساسی برای انسان می باشد. این وسیله علاوه بر مزایای زیادی که دارد ممکن است باعث حوادث ناگواری نیز شود که بیمه مسئولیت آسانسور باعث کاهش زیان های ناشی از این حوادث می گردد.

 

اهداف بیمه مسئولیت آسانسور

نقص فنی آسانسور و عیب یابی نکردن به موقع آن ممکن است باعث حوادث ناگواری گردد که این حوادث گریبان گیر مالک، مدیر ساختمان و شرکت سرویس و نگهداری آسانسور می شود. چنانچه هر کدام از این افراد از نظر دادگاه مقصر شناخته شوند پرداخت دیه فوت یا نقص عضو بر عهده آنها می باشد. با توجه به این موضوع هر کدام از افراد مرتبط با آسانسور که شامل مالک یا مالکین، مدیر ساختمان، شرکت سرویس و نگهداری آسانسور و حتی شرکت تولید کننده آسانسور باید بیمه مسئولیت آسانسور را خریداری نمایند که در صورت وقوع حادثه جبران خسارت جانی و مالی وارد شده از طریق شرکت بیمه امکان پذیر می باشد.

 

اقدامات مدیر ساختمان برای پیشگیری از حوادث مربوط به آسانسور چیست؟

مدیر ساختمان باید به نمایندگی از کلیه مالکین اقدام به خرید بیمه مسئولیت آسانسور نماید تا در صورت وقوع حادثه این خسارت جبران شود البته مدیران ساختمان ها موظف هستند که تمامی موارد مربوط به آسانسور را چک نمایند که شامل موارد زیر می باشد:

 

۱- بررسی و کنترل گواهی استاندارد آسانسور پس از نصب و راه اندازی

۲- عقد قرارداد با شرکت سرویس و نگهداری آسانسور بصورت سالیانه

۳- خرید بیمه مسئولیت آسانسور به نمایندگی از کلیه مالکین ساختمان ( این بیمه نامه خسارت های جانی و مالی که به استفاده کننده از آسانسور وارد می شود را جبران می کند و خسارت های وارد شده به خود آسانسور مانند آتش سوزی ، انفجار و غیره شامل این بیمه نامه نمی باشد).

 

قابل ذکر است که در ساختمان امکان وقوع حوادث دیگری می باشد که مدیر ساختمان می تواند اقدام به خرید بیمه مسئولیت مدیر یا هیات مدیره نماید که تمامی حوادث احتمالی ساختمان را در بر میگیرد و دیگر نیازی به خرید جداگانه بیمه مسئولیت آسانسور نیست.

جهت خریداری و مشاوره بیمه مسئولیت آسانسور می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

 



BIMEHTAK.com


بیمه شبانه روزی بیمه ایران
آماده ارائه خدمات بیمه  بصورت شبانه روزی  برای سراسر کشور میباشد
ضمنا تمامی مراحل خسارت را بعنوان نماینده  شما بیمه گذار محترم انجام خواهیم داد


 تلفن:  88324795  
09124146265  -  09364146265

 

0 نظر


نظرات