جهت حفاظت از سرمایه خود در برابر زلزله به چه بیمه هایی نیاز داریم؟

جهت حفاظت از سرمایه خود در برابر زلزله به چه بیمه هایی نیاز داریم؟
با توجه به زلزله خیز بودن کشور عزیزمان ایران و زلزله های اخیری که در بم و کرمانشاه به وجود آمد و خسارت های فراوانی را برجای گذاشت ، نیازمند  تدبیر و آینده نگری می باشد.
بلایای طبیعی غیرقابل پیش بینی هستند و نمی توان مانع وقوع آنها شد اما با آینده نگری می توان خسارت های مالی وارده به سرمایه و دارایی های خود را جبران کرد.
جهت حفاظت از سرمایه و دارایی خود در برابر زلزله به دو بیمه نامه نیاز داریم .
1-بیمه نامه آتش سوزی با پوشش زلزله
2- بیمه نامه بدنه خودرو  با پوشش بلایای طبیعی

بیمه آتش سوزی چیست؟

بیمه آتش سوزی خطراتی که ممکن است بر اثر آتش سوزی به اموال افراد وارد گردد را تحت پوشش قرار میدهد.

انواع بیمه آتش سوزی

1-بیمه آتش سوزی مسکونی: این بیمه نامه آتش سوزی  برای ساختمان های مسکونی صادر می شود.و ساختمان و اثاثیه  و تأسیسات تحت پوشش های بیمه آتش سوزی قرار می گیرند.

2- بیمه آتش سوزی واحدهای غیرصنعتی : تمام مراکزی که در آنها فعالیت های صنعتی صورت نمی گیرد.مانند مراکز آموزشی – رفاهی –اداری – انبارها –خدماتی ها و ... که در این مراکز ساختمان و تأسیات و موجودی و موجودی شناور و اثاثیه و محتویات  تحت پوشش های بیمه آتش سوزی قرار می گیرند .

3- بیمه آتش سوزی واحد های صنعتی :تمام مراکزی که فعالیت های صنعتی می کنند مانند انواع کارخانجات . که در این بیمه نامه ساختمان و تأسیسات و ماشین آلات و موجودی  و موجودی شناور  و اثاثیه و محتویات  تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار می گیرند.
همچنین در بیمه آتش سوزی تمامی اموال ( ساختمان،  کالا ها و لوازم موجود در آن) در برابر خطر آتش سوزی ، انفجار و صاعقه بیمه می شوند.

موارد تحت پوشش بیمه آتش سوزی
خطرات اصلی: شامل آتش سوزی ، صاعقه و انفجار( انفجاری که بر اثر آزاد شدن ناگهانی گاز با بخار اتفاق بیفتد)
انفجار هسته ای یا انفجار بمب شامل بیمه آتش سوزی نمی باشد.
خطرات اضافی: این دسته خطرات بصورت جداگانه خریداری و به بیمه نامه آتش سوزی اضافه می گردد.
1-زلزله و آتشفشان
2-سیل و طغیان آب دریاها و رودخانه ها
3-طوفانو گردباد و تندباد
4-ترکیدن لوله آب
 5-ضایعات ناشی از آب باران و ذوب برف
6-سقوط هواپیما ، هلی کوپتر و یا قطعات آنها در مناطق نزدیک فرودگاه (شعاع 5 کیلومتری)
7-سقوط هواپیما ، هلی کوپتر و یا قطعات آنها در مناطق دور فرودگاه ( خارجشعاع 5 کیلومتری)
8-هزینه پاکسازی
9-برخورد جسم خارجی به استثنای شکست شیشه
10-سقوط بهمن
11-رانش ، ریزش ، فروکش
12-سقوط قطعات منفصله از خودرو
13-آشوب ، بلوار ، اعتصاب ، قیام ، اغتشاش داخلی و اقدامات احتیاطی مقام های نظامی و انتظامی
14-خسارت ناشی از سنگینی برف
15-خسارت وارده به ساختمان و تأسیسات  و محتویاات آن و همچنین خسارت مربوط به ریزش دیوار چاه
16-نوسانات برق
17-خسارت مالی ناشی از آتش سوزی و انفجار در قبال همسایگان
نکته: اوراق بهادار و پول نقد تحت پوشش بیمه آتش سوزی نمی باشد.

موضوع بیمه نامه آتش سوزی
تأمین خسارت و جبران خسارت های مالی و مادی به دارایی های منقول و غیرمنقول بیمه گزار .بنابراین این بیمه نامه خسارت های جانی و پزشکی را پوشش نمی دهد بنابراین در بیمه آتشسوزی خسارت های مالی پوشش داده می شوند نه خسارت های جانی

بیمه زلزله چیست؟
زلزله جز  پوشش اضافی و اختیاری  در بیمه آتش سوزی است و  خسارتهای مالی را تحت پوشش قرار می دهد و خسارت های جانی به افراد تحت پوشش بیمه آتش سوزی نمی باشد. .بیمه  زلزله ساختمان یا ملک و اثاثیه و لوازم را تحت پوشش قرار می دهد.
لازم به ذکر است که بیمه نامه جداگانه ای تحت عنوان بیمه زلزله وجود ندارد و زلزله جز پوشش های اختیاری و اضافی در بیمه آتش سوزی می باشد.
پوشش زلزله در بیمه آتش سوزی برای هر سه نوع بیمه آتش سوزی (مسکونی –واحد های صنعتی –واحد های غیر صنعتی ) صادر می شود.

آیا مستأجران و خانه های اجاره ای هم می توانند بیمه آتش سوزی و زلزله خریداری کنند؟
در بیمه نامه آتش سوزی ساختمان به تنهایی یا همراه با لوازم و اثاثیه و تأسیسات تحت پوشش قرار می گیرد  و یا اثاثیه و تأسیسات به تنهایی تحت پوشش بیمه ای قرار می گیرند بدون اینکه ساختمان بیمه شود . بنابراین افرادی که در ملکی تحت عنوان مستأجر سکونت دارند می توانند فقط اثاثیه خود را تحت پوشش های بیمه آتش سوزی و زلزله قرار دهند.

بیمه بدنه
بیمه بدنه جبران کننده هزینه ها و خسارت مالی ناشی از حوادثی است که فقط  برای اتومبیل  مورد بیمه اتفاق می افتد و به اتومبیل دیگر خسارت نمیدهد و همچنین خسارتهای جانی مستثنی است و برای خودروهای با قدمت زیر 15 سال صادر نمیگردد مگر با توافق بیمه ایران
پوشش های بیمه بدنه


پوشش های  اصلی  بیمه بدنه
1-حادثه
2-سرقت کلی خودرو
3-آتش سوزی

 پوشش های فرعی بیمه بدنه 
1-سرقت در جای کلیه قطعات خودرو: اگر خودرو پارک باشد و فقط قطعات آن (ضبط،باند،لاستیک،کامپیوترو...) سرقت شود لازم است این پوشش را از قبل خریداری کرده باشید.
2-افزایش ارزش وسیله نقلیه تا 50 درصد (جزئی و کلی):اگر قیمت اتومبیل یا اجزای اتومبیل در طی یک سال بیمه ای افزایش یافت به طور پرداخت می گردد.این پوشش در زمانی بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد که نواسانات قیمت چشمگیر باشد.
3-بلایای طبیعی: سیل ، زلزله ، تگرگ،طوفان، افتادن درخت روی خودرو
4-رنگ، اسید، مواد شیمیایی: ریختن هر گونه ماده اسیدی، رنگ و مواد شیمیایی روی بدنه خودرو در صورتی خسارت داده میشود که از قبل این پوشش را خریداری کنید
5-شکست شیشه به تنهایی و به عللی غیر از خطرات اصلی:شکستن شیشه به دلایلی مثل سرقت قطعات یا  ترک خوردن شیشه بر اثر انقباض و انبساط یا هر دلیل دیگر
6-غرامت عدم استفاده از وسیله نقلیه در مدت تعمیرات:اگر خودرویی دچار خسارت شود به ازای هر روز هزینه ایاب و ذهاب جهت عدم استفاده از خودروشان پرداخت می گردد که فرانشیز حداقل آن سه روز است و نهایت پرداخت خسارت برای این پوشش 30 روز است.
7-کشیدن میخ و اشیای مشابه روی بدنه خودرو:هر گونه خط و خشی که با اشیای تیز مانند میخ و کلید و... روی بدنه خودرو کشیده شود را پوشش می دهد.

همانگونه که در بالا اشاره شد زلزله و بلایای طبیعی جز پوشش های اختیاری در بیمه بدنه می باشد و بیمه گذار با پرداخت حق بیمه اضافی می تواند آن را خریدارکند.

 

بنابراین با خرید دو بیمه نامه آتش سوزی با پوشش زلزله و بیمه بدنه با پوشش بلایای طبیعی می توانبم سرمایه خود را در برابر زلزله بیمه کنیم.

 



BIMEHTAK.com


بیمه شبانه روزی بیمه ایران
آماده ارائه خدمات بیمه  بصورت شبانه روزی  برای سراسر کشور میباشد
ضمنا تمامی مراحل خسارت را بعنوان نماینده  شما بیمه گذار محترم انجام خواهیم داد


 تلفن:  88324795  
09124146265  -  09364146265

 

0 نظر


نظرات