نرخ دیه سال 1399


نرخ دیه سال 1399
یکی از تصمیم گیری های مهم کشور در ابتدای هر سال اعلام نرخ دیه در ماه های حرام و ماه های غیر حرام توسط قوه قضاییه است.در سال 99 هم، همانند سایر سالهای گذشته شاهد افزایش نرخ دیه هستیم .
نرخ دیه در سال 99 با رشد 20 درصدی نسبت به سال 98 تعیین شد.
در سال 99 دیه ماه های عادی 330 میلیون تومان  و دیه چهار ماه حرام (محرم-رجب-ذی القعده-ذی الحجه) 440 میلیون تومان می باشد.
مبلغ دیه سال 99 از اول فروردین قابل اجرا می باشد.  

تاثیر افزایش نرخ دیه بر بیمه شخص ثالث
همانگونه که مطلع هستید نرخ حق بیمه ثالث براساس تعهدات مالی و تعهدات جانی (دیه ) تعیین می شود.
تعهدجانی در بیمه نامه شخص ثالث 440 میلیون تومان دیه کامل می باشد.
تعهد جانی حوادث راننده در بیمه ثالث  330 میلیون تومان می باشد .
از آنجایی که سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث 2.5 درصد مبلغ دیه هر سال در ماه حرام است حداقل تعهدات مالی در سال 99 در بیمه نامه ثالث 11 میلیون تومان می باشد.

سقف ارزش خودروهای غیرمتعارف در سال99
طبق قانون جدید بیمه شخص ثالث مصوب سال ۱۳۹۵ خودروها به دو دسته متعارف و نامتعارف تقسیم می شوند
خودروهایی که ارزش روز آن ها در سال 1399 کمتر از 220٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون تومان یا نصف دیه در ماه‌های حرام باشد جزو خودروهای متعارف و چنانچه ارزش خودرو بالاتر از این قیمت باشد خودروی نامتعارف می باشد.
سقف ارزش خودرو های غیرمتعارف در سال99 مبلغ 220 میلیون تومان است.نحوه محاسبه خسارت خودروهای نامتعارف براساس قاعده نسبی محاسبه می گردد.
فرمول محاسبه خسارت شخص ثالث خودرو های نامتعارف
مبلغ خسارت پرداختی =مبلغ خسارت وارد شده به خودرو نامتعارف×ارزش خودرو نامتعارف÷220



با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور عزیزمان ایران، بیمه مرکزی در راستای کاهش مراجعات حضوری هموطنان گرامی به دفاتر نمایندگی و شرکت های بیمه ای به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، کلیه بیمه گذاران بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه می توانند به صورت غیر حضوری بیمه نامه های خود را تمدید کنند .
گروه تخصصی بیمه تک (نمایندگی صدور بیمه ایران) که پیش از این هم کلیه امور بیمه نامه ای شما عزیزان را چه به صورت حضوری و چه به صورت غیر حضوری انجام می داد نیز همچنان به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما عزیزان است. لذا جهت تمدید و صدوربیمه نامه های خود تنها کافی است با شماره تلفن ٠٢١٨٨٣٢۴٧٩۵تماس حاصل فرمایید و یا عکس بیمه نامه و کارت وسیله نقلیه را داخل واتساپ و یا تلگرام به یکی از شماره های ٠٩١٢۴١۴۶٢۶۵ و یا ٠٩٣۶۴١۴۶٢۶۵ ارسال نمایید و به صورت غیر حضوری بیمه نامه خود را تمدید نمایید و درب منزل تحویل بگیرید

 



BIMEHTAK.com


بیمه شبانه روزی بیمه ایران
آماده ارائه خدمات بیمه  بصورت شبانه روزی  برای سراسر کشور میباشد
ضمنا تمامی مراحل خسارت را بعنوان نماینده  شما بیمه گذار محترم انجام خواهیم داد


 تلفن:  88324795  
09124146265  -  09364146265

 


 

0 نظر


نظرات