جریمه دیرکرد بیمه ها

جریمه دیرکرد بیمه ها
جریمه دیرکرد بیمه چیست ؟
جریمه دیرکرد مبلغی است که بیمه گذار در صورت تمدید نکردن به موقع بیمه نامه خود(بیمه های الزامی مانند بیمه شخص ثالث ) باید پرداخت کند.

جریمه دیرکرد شامل چه بیمه هایی می شود؟
در حال حاضر تنها بیمه ای که به آن جریمه دیرکرد تعلق می گیرد بیمه شخص ثالث است و علت آن این است که بیمه شخص ثالث یک بیمه ضروری و الزامی برای رانندگی است و نداشتن آن جریمه دارد .و چنانچه کسی بیمه ثالث معتبر نداشته باشد و اقدام به رانندگی کند تخلف کرده است و می توان خودرو وی را متوقف و به پارکینگ انتقال داد.
همچنین  لازم به ذکر است که در صورت تمدید نکردن به موقع بیمه ثالث ، تنها شامل جریمه دیرکرد روزشمار می شود و تخفیفات بیمه نامه از بین نمی رود.
بنابراین بیمه نامه های بدنه -آتش سوزی - مسئولیت و... شامل جریمه دیرکرد نمیشود و چنانچه تا چند ماه اقدام به تمدید این بیمه نامه ها نکنید تخفیفات عدم خسارت آنها از بین می رود .

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث
بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری برای خودرو می باشد به همین دلیل پس از پایان زمان اعتبار آن حتما باید به موقع تمدید شود و چنانچه شما زمان تمدید بیمه شخص ثالث خودرو را فراموش نمایید به نسبت روزهای تاخیر در تمدید بیمه شخص ثالث جریمه دیرکرد تعلق میگیرد و علاوه بر آن در صورت بروز حادثه به علت نداشتن بیمه نامه شخص ثالث شما خود باید مبلغ خسارت را از جیب خود بپردازید و شرکت بیمه تعهدی در قبال آن ندارد.

پس حتما تاریخ پایان اعتبار بیمه نامه شخص ثالث خودرو را به یاد داشته باشید و البته بیمه شبانه روزی بیمه تک در یادآوری آن به شما کمک خواهد کرد و چند روز قبل از اتمام پایان اعتبار بیمه شخص ثالث خودرو شما با ارسال پیامک زمان تمدید را به شما یادآوری می کند.

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث چقدر است؟
مقدار مبلغ جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به صورت روز شمار محاسبه می شود و هر روزی که از تاریخ تمدید بیمه شخص ثالث خودرو بگذرد به مبلغ جریمه دیرکرد اضافه می شود که حداکثر تعداد روزهای جریمه دیرکرد ۳۶۵ روز می باشد . یعنی چنانچه شخصی 3 سال بیمه ثالث خود را تمدید نکرده باشد جریمه دیرکرد فقط تا یکسال محاسبه می شود .
جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث در خودروهای مختلف متفاوت است و به تعداد سیلندر و نوع خودرو ( سواری، بارکش، ظرفیت خودرو و مقدار بار و.‌‌...)  و همچنین به درصد تخفیفات بیمه نامه بستگی دارد .مثلا چنانچه کسی 70 درصد تخفیف داشته باشد جریمه دیرکرد روزانه کمتر است نسبت به کسی که 20 درصد تخفیف عدم خسارت دارد و همچنین کسی که 5 درصد تخفیف دارد جریمه دیرکرد بیشتری دارد نسبت به کسی که 20 درصد تخفیف دارد .بنابراین برای اینکه شامل این جریمه دیرکرد نشوید حتما تاریخ اتمام بیمه ثالث خود را به خاطر بسپارید.

آیا جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث بخشیده می شود؟
 سه مورد باعث بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث می شود
۱- خودرو در زمان اتمام اعتبار بیمه شخص ثالث در پارکینگ راهنمایی و رانندگی توقیف باشد که پس از اتمام رفع توقیف با ارائه‌ نامه رفع توقیف خودرو به شرکت بیمه از پرداخت جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث معاف می شوید.
 
۲- چنانچه خودرو در زمان پایان اعتبار بیمه شخص ثالث سرقت شده باشد در مدت سرقت خودرو با ارائه نامه کلانتری در رابطه با سرقت خودرو به شرکت بیمه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به خودرو تعلق نمیگیرد.

   3-طرح های مناسبتی شرکت بیمه برای بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

 



BIMEHTAK.com


بیمه شبانه روزی بیمه ایران
آماده ارائه خدمات بیمه  بصورت شبانه روزی  برای سراسر کشور میباشد
ضمنا تمامی مراحل خسارت را بعنوان نماینده  شما بیمه گذار محترم انجام خواهیم داد


 تلفن:  88324795  
09124146265  -  09364146265

 

 

0 نظر


نظرات