تفاوت سرقت کلی و جزئی در بیمه بدنه چیست؟

تفاوت سرقت کلی و جزئی در بیمه بدنه چیست؟

بیمه سرقت چیست؟
بیمه بدنه شامل سه پوشش اصلی پوشش حادثه، پوشش آتش سوزی، پوشش سرقت می باشد.
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به دلیل نداشتن پارکینگ همیشه نگران سرقت خودرویتان می باشید پس بهتر است با خریدن بیمه بدنه از پوشش سرقت آن بهره مند شوید.
سرقت در بیمه بدنه هم شامل سرقت کلی و سرقت جزئی یا درجا است.سرقت کلی جزو پوشش اصلی و سرقت جزئی یا درجا جزو پوشش اضافی در بیمه بدنه می باشد که با خرید جداگانه آن خودرو تحت پوشش سرقت درجا قرار می گیرد.
در ادامه به توضیح جداگانه هر دو نوع سرقت می پردازیم.

سرقت کلی در بیمه بدنه
با خرید بیمه بدنه برای خودرویتان، چنانچه خودرو شما به سرقت رود شرکت بیمه ۸۰ درصد ارزش خودرو در زمان خرید بیمه بدنه را به شما پرداخت می نماید و ۲۰ درصد آن به عنوان فرانشیز کسر می گردد.
نکته: چنانچه بیمه گذار در طول مدت یکسال بیمه بدنه ماشین خود از آن به دلیل وقوع حادثه استفاده کرده باشد، در صورت سرقت خودرو شرکت بیمه ۷۰ درصد ارزش خودرو را به شما پرداخت می نماید و ۳۰ درصد به عنوان فرانشیز کسر می شود.

نحوه پرداخت خسارت سرقت کلی در بیمه بدنه
در صورت سرقت خودرو به صورت کامل و چنانچه شما بیمه بدنه داشته باشید از زمان سرقت خودرو تا ۳ ماه  گدشته باشد و بعد ۲ بار در روزنامه خودروی سرقت شده آگهی می شود و اگر در طول این مدت خودرو پیدا نشود سند ماشین بیمه گذار به نام شرکت بیمه می شود و شرکت بیمه خسارت ۸۰ درصد ارزش خودرو را به شما پرداخت می نماید و اگر در طول مدت ۳ ماهه خودرو پیدا شود و دچار خسارت شده باشد یا وسایل و لوازم خودرو سرقت شده باشد شرکت بیمه خسارت های وارده به خودرو شما را پرداخت می نماید.
نکته: در صورتیکه خودرو بصورت کامل به سرقت رود و پس از پیدا شدن فقط وسایل خودرو سرقت شده باشد جزو پوشش اصلی سرقت بیمه بدنه قرار میگیرد حتی اگر شما پوشش سرقت درجا را تهیه نکرده باشید شرکت بیمه خسارت وارد شده را به شما پرداخت می نماید.

سرقت جزئی یا  سرقت درجا در بیمه بدنه
پوشش اختیاری که می توانید در بیمه بدنه برای سرقت تهیه نمایید سرقت درجا لوازم جانبی خودرو(فابریک و غیر فابریک) می باشد.
چنانچه خودرو در جای خود باشد و فقط لوازم آن چه فابریک چه غیر فابریک به سرقت رود با خرید پوشش اضافی سرقت درجا در بیمه بدنه خودرو را شامل این پوشش می نمایید و شرکت بیمه خسارت را به شما پرداخت می نماید.

نکته : لازم به ذکر است که چنانچه سیستم یا لوازم غیر فابریک روی خودرو نصب کنید باید به نماینده بیمه اطلاع دهید و فاکتور لوازم خریداری شده را در اختیار شرکت بیمه بگذارید تا در صورت بروز سرقت لوازم غیر فابریک  بتوانید خسارت  آنها را به قیمت خریداری شده دریافت کنید و چنانچه فاکتور و قطعات اضافی در بیمه نامه ذکر نشود در صورت سرقت، قطعات غیرفابریک به قیمت لوازم فابریک خسارت داده می شود. 

نحوه دریافت خسارت سرقت درجا در بیمه بدنه
در صورت سرقت لوازم خودرو چه فابریک و چه غیر فابریک حتی اگر شما فاکتور لوازم را هم نداشته باشید شرکت بیمه با توجه به استعلام قیمت لوازم از نمایندگی آنها تا ۲۵% ارزش خودرو خسارت را پرداخت می نماید.

بیمه بدنه شامل پوشش های اضافی دیگری مانند پوشش شکست شیشه، پوشش پاشیدن مواد شیمیایی و اسیدی، پوشش بلایای طبیعی، پوشش نوسانات ارزش خودرو پوشش کشیدن میخ و اشیای مشابه روی بدنه خودرو می باشد.
هر کدام از این پوشش های اضافی خود مزایای جداگانه ای دارد مثلاً فرض کنید شما بیمه بدنه و پوشش سرقت درجا را تهیه کرده اید و حالا در زمان سرقت درجا یا کلی خودرو سارق اقدام به شکستن شیشه خودرو نماید و در اینصورت فقط خودرو و لوازم آن در تحت پوشش بیمه بدنه می باشد ولی شما با خرید جداگانه پوشش شکست شیشه هم در حوادث و هم در سرقت می توانید از این پوشش بیمه بدنه برخوردار شوید.
در مورد پوشش اضافی نوسانات ارزش خودرو در بیمه بدنه بطور مثال اگر خودرو به سرقت رود و شما پوشش نوسانات ارزش خودرو را تهیه نکرده باشید شرکت بیمه بر اساس ارزش تعیین شده خودرو در زمان خرید بیمه بدنه به شما ۸۰ درصد خسارت را پرداخت می نماید و اگر خودرو دچار نوسان قیمت شده باشد و بالاتر رفته باشد شما ضرر خواهید کرد پس با خرید پوشش اضافه نوسانات ارزش خودرو می توانید هم در صورت سرقت خودرو و هم خسارت دیدن خودرو در حادثه مبلغ خسارت برابر با نرخ روز به شما پرداخت گردد.

 

بهترین راه های جلوگیری از سرقت خودرو
بستن تجهیزات ایمنی خودرو تاثیر بسیار زیادی در کاهش سرقت خودرویتان دارد. از جمله این تجهیزات ایمنی عبارتند از :


1_قفل فرمان : قفل فرمان مانع حرکت دادن فرمان میشود.
2_قفل پدال : قفل پدال بهتر است با قفل فرمان همزمان بسته شوند. و ریسک سرقت و دزدی را کاهش میدهد.
3_قفل چرخ : مانع از به حرکت درآوردن خودرو میشود.
4_دزدگیر: این سیستم امنیتی هنگامی که در خودرو، کاپوت، صندوق عقب باز شود به صدا در می آید. و احتمال سرقت را کاهش می دهد.
5_ردیاب : با استفاده از ردیاب به راحتی میتوانید موقعیت خودرو خود را روی نقشه دنبال کنید.
6_ پارک کردن خودرو در مکان های روشن و شلوغ
7- خرید بیمه بدنه با پوشش سرقت

 

 

 



BIMEHTAK.com


بیمه شبانه روزی بیمه ایران
آماده ارائه خدمات بیمه  بصورت شبانه روزی  برای سراسر کشور میباشد
ضمنا تمامی مراحل خسارت را بعنوان نماینده  شما بیمه گذار محترم انجام خواهیم داد


 تلفن:  88324795  
09124146265  -  09364146265

 


 

0 نظر


نظرات